DESCARTES'İN YÖNTEMİ VE TARİHE UYARLANMASI

16. yüzyılın sonunda dünyaya gelen Rene Descartes , 17. yüzyılda ortaya koyduğu düşüncelerle Aydınlanma Dönemi için önemli bir isim olmuştu...

29 Nisan 2019 Pazartesi

Mısır Başrahibi Udjahorresnet Heykeli(Pers Hakimiyeti Döneminden)

Udjaharresnet Heykeli
Ahameniş(Pers) İmparatoru II. Kambyses'in(M.Ö. 530-522) Mısır'ı ele geçirmesi sonrası, yerel halktan ve Mısır donanması amirali olan Udjahorresnet'in Başrahip olarak görevlendirmesini anlatan metin şöyledir: 

“Tüm ülkelerin ünlü kralı Kambyses Mısır’a geldiğinde bütün ülkelerin halkları yanındaydı. Bu ülkede tam bir egemenlik kurdu ve insanlar buraya yerleştiler; o da bu ülkenin büyük Mısır kralı oldu. Majesteleri beni başrahip rütbesiyle onurlandırdı ve Smer olarak tapınağın yönetimi ile görevlendirdi. Kendisi de resmen Mestu-Ra adını aldı. Majestelerine, henüz hiçbir doğum gerçekleşmemişken Güneş Tanrısı Ra’yı dünyaya getiren Ulu Neith’in yaşadığı Sais’in güzelliğini cennetin yeryüzündeki bir yansıması olan Neith tapınağının hikayesini de ekleyerek anlattım. Kral Kambyses’e Neith tapınağının eski ihtişamını kavuşturulması için ricada bulundum. Majesteleri bu ricamı yerine getirdi, çünkü ben ona Sais’in, tüm tanrıların sonsuza dek yaşadığı bu kentin görkemini anlatmıştım. Ben babama saygılıydım, annemin dediklerine uydum ve kardeşlerime iyi davrandım. Majestelerinin emirlerine uyarak onlara sonsuza dek sahip olacakları muazzam topraklar sağladım. Zaman geldiğinde onlar için çok faydalı olacak işler yaptım. Ben tüm efendilerime sadık kaldım ve onlar da beni altın madalyalarla onurlandırdılar. Ünlü Osiris Hemaka için armağanların sergilendiği bir kraliyet masası, bol bol ekmek, bira, etler, kazlar ve Sais tanrılarına sadık Başrahip Udjahorresnet’in imajına layık tüm iyi ve arı nesneler.”[1]



[1] Cline ve Graham, Antik Çağ İmparatorlukları., (Çev. Ekin Duru), Say, İstanbul 2017  s. 9.

Udjaharresnet Heykeli

Udjaharresnet Heykeli

Udjaharresnet Heykeli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder