DESCARTES'İN YÖNTEMİ VE TARİHE UYARLANMASI

16. yüzyılın sonunda dünyaya gelen Rene Descartes , 17. yüzyılda ortaya koyduğu düşüncelerle Aydınlanma Dönemi için önemli bir isim olmuştu...

26 Temmuz 2014 Cumartesi

Kuyruk İlişkisi

Bankamatik sırası beklerken insanların sessiz sessiz sıra beklemesini izleriz. Bazen gençlerin aralarındaki muhabbet kulağımıza çalınır. Eğer muhabbet edenler arasında kuşak farkı varsa o zaman ilginç gelir. Aynı kuşaktan olan kişilere eminim ki ilginç gelmiyordur. Yine bankamatik sırasında iken benim kuşağın baya bir üstünde olan insanlar önümde bekliyordu. Yaşlı kadın kartı kullanarak para çekemediği için öndeki ikili yaşlı abilere, parayı çekmeleri için ricada bulundu. Genç birinden istemiş olsa ya muhabbet sürmez sıra beklenirdi. Ya da kadın okuyup, okumadığını sorardı. Bunlar nasıl muhabbete daldı ben orasını tam anlamadım. Kart konusu üzerinden muhabbeti ilerlettiler.

-(Yaşlı kadın) bu makine bozuk para veriyor mu? (Bu arada yan bankamatikte fatura yatıran adam, bozuk paraları bankamatikten alıyor.)

-(Yaşlı abi) Fatura yatırıyor ya onun üstünü veriyor.

-(Yaşlı kadın) Ben fatura yatırdığım yerde 1 TL üstüne alıyor. Posta da almıyor.

-(Yaşlı abi) Posta da 1 Tl alıyor mu?

-Hayır.

Yaşlı abi yanındaki adama bakarak -(Yaşlı abi) Buda emekli posta müdürü..

Kadın postada tanıdıklarını saymaya başlar. İş ilerler nereli olduğunu sorarlar. Bu sefer orada çalışmış olan Meramlı yaşlı abi tanıdıklarını saymaya başlar. Muhabbetleri ilerlerken sıra gelir. Para çekilir. Yaşlı adam parayı say diyerek kadına verir. Arkada bulunan bana dönerek yavrum şu parayı bir say... Saydım tamam diyerek parayı verdim.

Aklıma Kemal Sunal'ın filmindeki kuyruklarda olanlar aklıma geldi. Bir çift kuyrukta tanışır, başka bir kuyrukta nişan, diğer bir kuyrukta düğün onlar akraba oldular. Yaşlı teyze ile abi ise az daha akraba çıkacaktı.

Bankamatikte işim bitince terziye geçtim. İlk gittiğim terzi bayram arifesinden dolayı işi başından aşkındı, yarın akşama randevu verebileceğini söyledi. Ben de müsait olmadığımı söyleyince ilerdeki terziyi tarif etti. Belki Fatih zamanında olan olayın efsanesindeki gibi olmasa da rakibinin iş yerini tarif etmesi hoş bir olaydı. Terziye gittim biraz bekledikten sonra içerisi boşaldı. İçeri girdim ve ne yapılacağını söyledim. 5 dk içinde adam işimi halletti. İşini hallederken aynı zamanda reklamını yaptı.

-Sökük, yanık, yama aklına gelecek her şeyi yaparım Allah'a şükür.

Devam ederek.-Kota şekil yapmak istiyorum. diyerek mesleğinde kendini geliştirmek istediğini iletmek istiyordu. Veya bende kota şekil yaptıracak bir tip görmüş olmalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder