DESCARTES'İN YÖNTEMİ VE TARİHE UYARLANMASI

16. yüzyılın sonunda dünyaya gelen Rene Descartes , 17. yüzyılda ortaya koyduğu düşüncelerle Aydınlanma Dönemi için önemli bir isim olmuştu...

3 Mart 2017 Cuma

CENNET MEKAN PAPA GEORGIOS EFENDİNİN DESTANI: YUNAN HARFLİ TÜRKÇE(KARAMANLICA) ŞİİR: PEDERİ VATAN


"PEDERİ VATAN"

Cennet mekan Papa Georgıos Efendinin Dastanı



(Yüz sınnınde olan Keçeci Hrusostomos kızı ve Kadakyovanoğlu
Mikail zevcesi Anastasia hatunun takrirince)


Gediyorum Sarıyaprak yolundan,
Döndüm bakdım garip Nevşehirime
Aziz Ekklisamda arzum çoğudu,
İçinde bir emekdarım yoğudu.



Sabah namazında haber duyuldu,

Öğlene kalmadı, atlar bulundu

Kedelim, can dostum, Allah emridir.



İşte gediyorum Kıprıza sürgün,

Kıprızın yolları geyetle enkin,

Ciğerime düşdü bir büyük yangın

Gedelim, can dostum, Allah emridir.



Kıprız tağlarında kurtlar uluşur.

Dostum ağlar, düşmanlarım gülüşür.

Etme, şeytan, etme, derdim uyuşur.

Allahın korkusu, düşmanın acısı bana yetişir.



İstamboldan katli ferman yazıldı.

Yazıldı deyince, yürek ezildi.

Nevşehirin itibarı bozuldu.

Gedelim,can dostum, Allah emridir.



Söz bilen büyükler burda turmasın.

Haramzade gelsin, ekmek bulmasın.

Gedelim, can dostum, Allah emridir.



Ol ekmeğim, bal katığım yeyenler,

Ardım sıra arzulahalim sunanlar.

Haramzade gelsin, ekmek bulmasın.



Her ne iş dutarsan, cennete çeker.

Senin acın böyle ciğere çöker.



Cennet bağçesinde kul oldı,

……. safaya doydu.

Kedelim, can dostum, Allah emridir.



En Nevşehir, ti 10i Augustu 1912.

Arhaggelos Gavrıli

1913 yılı Nevşehir Salnamesi, s. 137.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder