DESCARTES'İN YÖNTEMİ VE TARİHE UYARLANMASI

16. yüzyılın sonunda dünyaya gelen Rene Descartes , 17. yüzyılda ortaya koyduğu düşüncelerle Aydınlanma Dönemi için önemli bir isim olmuştu...

29 Eylül 2015 Salı

EKREM AKURGAL SERAMİK SALONU(i.a.m.) 3

ORTA-GEÇ TUNÇ DÖNEMİ

İzmir Arkeoloji Müzesi(i.a.m.) Ekrem Akurgal Seramik Salonundan Orta-Geç Tunç Dönemi resimleri, Panaztepe ile ilgili verilen bilgiler, Minyas Seramiği hakkında verilen bilgiler bu seride verilmektedir. Bu blog İzmir Arkeoloji Müzesi tanıtımı devamıdır.

Orta-Geç Tunç Dönemi görüntüleri.

PANAZTEPE
"Panaztepe, İzmir Körfezi'nin kuzeyinde, Gediz(Hermes) Nehri'nin denize ulaştığı alanda bulunmaktadır. Çeşitli bilimsel çalışmalar, en azından M.Ö. 2. binde İzmir Körfezi'nin kuzeye doğru, takriben Hermos'daki Larissa'ya kadar uzandığını ve bu şekliyle körfezden çok bir iç deniz görünümünde olduğunu ortaya koymaktadır. Bu durumda, Panaztepe Ege Denizi'ne açılan bir iç denizin ortasındaki bir ada silsilesi üzerinde yer alıyordu. Günümüzde ise, İzmir'e bağlı Menemen ilçesinin 10 km batısında bulunan Panaztepe yerleşim yeri olarak doğu-batı istikametinden 2 km.'lik bir alanı kaplamaktadır. Yürütülen çalışmalarda Panaztepe'de iki farklı yerleşim ve mezarlık alanları tespit edilmiştir. Yerleşim alanlarından biri Panaztepe'nin tepe kısmının batısında bulunmaktadır. Burada M.Ö. 5. ve 4. yy. ait bir savunma sistemi ile çevrili yapı birimleri yer almaktadır. Söz konusu yapı birimleri altında ise, iki safhalı Orta Tunç Çağı'na ait daha eski bir yapı biriminin varlığı saptanmıştır. 

Diğer yerleşim alanı tepenin kuzeyi, doğu ve güney yamaçlarında bulunmaktadır. 'Liman Kent' olarak tanımlanan bu alanda Eski Tunç ve Geç Tunç Çağları temsil edilmektedir. Tepenin kuzey ve güney kesimlerinde bulunan mezarlık alanları Geç Tunç Çağı'na aittir. Bu mezarlık alanlarında tholos, pithos, sandık ve kutu tipi mezarlar vardır."

Orta-Geç Tunç Dönemi görüntüleri.

Orta-Geç Tunç Dönemi görüntüleri.

Orta-Geç Tunç Dönemi görüntüleri.

Orta-Geç Tunç Dönemi görüntüleri.

Orta-Geç Tunç Dönemi görüntüleri.

MİNYAS SERAMİĞİ
"Minyas Seramiği ilk kez Troya'da 1870 yılında H. Schlimann tarafından yapılan kazılar sırasında ele geçmiş ve hafiri tarafından Etrüks seramiklerine benzetilerek, "Lidya seramiği" olarak tanımlamıştır. Schliemann, daha sonraki yıllarda Orkhomenos'ta(Kıta Yunanistan'ında bir kent) yaptığı kazılarda bulduğu gri renkli ve perdahlı seramikleri ise, İlyada'da geçen Minyas Krallığı'nın kullandığı kaplara benzeterek Minyas Seramiği olarak adlandırmıştır.

Minyas Seramiği hamur ve yüzey niteliği, kap formları, sabunumsu bir yüzeye sahip olma özellikleri ile diğer seramik gruplarından ayrılır. Bu seramik, gri ve siyah dışında kırmızı, sarı, kahverengi, yeşil renklerde olabilmektedir.

Panaztepe'de yapılan kazılarda değişik formlarda zengin Minyas Seramiği örneklerine rastlanmaktadır. Panaztepe Minyas seramikleri Gri Minyas, Kırmızı Minyas, Sarı Minyas ve Kahverengi Minyas olmak üzere çeşitlilik göstermektedir. Hızlı çarkta yapılmış bu seramiklerin cidar kalınlığı ince ve orta nitelikte olup mika ve kalker katlıdır. Bazı örneklerde ise gold glimer(Sarı Mika) katkı maddesi olarak görülmektedir. Panaztepe Minyas seramikleri iyi pişirilmelerinden doayı çok dayanıklıdır. 

Panaztepe'de Anadolu ve Ege'deki seramik tiplerinin tüm çeşitlerini görmek mümkündür. Kap formları ve bezeme açısından Minyas Seramiklerinin karakteristik özelliklerini vermekle birlikte yerli seramiklerle bağlantılıdır."





HYDRİA 
"Boyundan omuzun üst bölümüne birleşen bir ve gövdenin en geniş bölümünde simetrik olarak yerleştirilmiş iki yatay kulpludur. Omuzda ve dikey kulbun üzerinde ikili dalga bezeme, gövde ince ve kalın bantlarla bezeli, kulbun altında antik onarım delikleri vardır. Erken Proto Geometrik Dönem-Limantepe" 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder