DESCARTES'İN YÖNTEMİ VE TARİHE UYARLANMASI

16. yüzyılın sonunda dünyaya gelen Rene Descartes , 17. yüzyılda ortaya koyduğu düşüncelerle Aydınlanma Dönemi için önemli bir isim olmuştu...

16 Ağustos 2019 Cuma

HELASKARIM BİLİR(YUNAN HARFLİ TÜRKÇE ANGELİAFOROS GAZETESİ)

Yunan harfli Türkçe Angeliaforos Gazetesi'nin. 13 Mart 1872 tarihli sayısından.
13 Mart 1872 Angeliaforos; Helaskarım Bilir


HELASKARIM[1] BİLİR


1

Gideceğim yol göremem.

Büz[2] ve karanlık örter

Tuz yollar ve ovalar mı?

Yoksa dağlardan mıdır?

Lakin bu kâfi değil mi?

Ki Helaskarım bilir.

2

Olacağım yedindedir[3],

İstediğini verir?

Geçmişler olduğu gibi

Merhamet değil midir?

Ve bana kâfi değil mi?

Ki Helaskarım bilir.

3

İçeceğim su acı mı?

Maradaki su mudur,

Hoşnutluk ile içerim,

Ve bana kâfi değil mi?

Ki Helaskarım bilir.

4

Alacağım berakat mı?

Ve sefa ile sürur;

Teşekkür ile alırım,

Çün[4] bana Rabbim verir;

Bu bana kâfi değil mi?

Ki Helaskarım bilir.

5

Göreceğim, namalumdur[5],

Hristos’a[6] emek, zahmet?

Yoksa, meşakkat[7] elem mi,

Dert ve kasavet[8] midir

Bu bana kâfi değil mi?

Ki Helaskarım bilir.

6

Ben bilmem ve ben bilmezsem,

O bana elzem midir?

Bu malumdur ve verirse,

Muhabbetinden verir.

Ve bana kâfi değil mi?

Ki Helaskarım bilir.




[1] Halaskar: Kurtarıcı
[2] Büz: Helak veya boş?
[3] Yedinde: elinde
[4] Çünkü
[5] Bilinmeyen
[6] İsa
[7] Zahmet. Sıkıntı. Güçlük. Zorluk.
[8] Kaygı, tasa, üzüntü, keder.

13 Mart 1872 Angeliaforos; Helaskarım Bilir(YUNAN HARFLİ TÜRKÇE)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder