DESCARTES'İN YÖNTEMİ VE TARİHE UYARLANMASI

16. yüzyılın sonunda dünyaya gelen Rene Descartes , 17. yüzyılda ortaya koyduğu düşüncelerle Aydınlanma Dönemi için önemli bir isim olmuştu...

23 Ağustos 2019 Cuma

Yunan Harfli Türkçe Bir İlahi: Ya Kurtarıcım Mesih

Angeliaforos(Yunan harfli Türkçe haftalık gazete), Cilt A, Numara 15. 29 Mayıs 1872



Angeliaforos İçin İlahi 


Ya kurtarıcım Mesih! 

Terahhum[1] eyle bana; 

Lüt(u)f ile eyle nazar, 

Padişahım, bendeye[2]

Bende günah çok ise, 

Avfı sezadır[3] sana. 

Bak nazarı lüt(u)f ile, 

Bende-i biçareye[4]

Ya kurtarıcım Mesih! 

Terahhum[5] eyle bana. 



Masiyetim[6] var ise, 

Bakma, gel, isyanıma; 

Merhamet eyle benim 

Hal-i Perişanıma, 

Arz-ı niyaz eylerim[7]

Hazreti Sultanıma. 

Bak nazarı lüt(u)f ile, 

Bende-i biçareye; 

Ya kurtarıcım Mesih! 

Terahhum[8] eyle bana. 



Kim ki inandı sana, 

Sahib-i iman[9] olur; 

Sözünü dinlemeyen, 

Bende-i Şeytan[10] olur. 

Kanın ile yıkanan, 

Nail-i güfran olur[11]

Bak nazarı lüt(u)f ile, 

Bende-i biçareye; 

Ya kurtarıcım Mesih! 

Terahhum[12] eyle bana.


[1] Terahhum etmek: Acımak, merhamet etmek.
[2] Bende: Hizmetâr
[3] Layık, yaraşır.
[4] Biçare hizmetkarınıza/Biçare kulunuza
[5] Terahhum etmek: Acımak, merhamet etmek.
[6] Günah
[7] Niyaz etmek: Yalvarmak
[8] Terahhum etmek: Acımak, merhamet etmek.
[9] İman sahibi
[10] Şeytanın hizmetkârı
[11] Bağışlanır
[12] Terahhum etmek: Acımak, merhamet etmek.
Angeliaforos için İLAHİ (Yunan harfli Türkçe)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder