DESCARTES'İN YÖNTEMİ VE TARİHE UYARLANMASI

16. yüzyılın sonunda dünyaya gelen Rene Descartes , 17. yüzyılda ortaya koyduğu düşüncelerle Aydınlanma Dönemi için önemli bir isim olmuştu...

28 Ekim 2019 Pazartesi

KARAMANLICA BİR METİN: "KADİM MANASTIRLAR"

Çocuklar İçin Angeliaforos, Yunan harfli Türkçe süreli yayınlarından birisidir. Amerikan Misyoner Şirketi tarafından basımı sağlanmaktadır. Burada, Çocuklar İçin Angeliaforos'un 1 Nisan 1889 tarihli sayısındaki "Kadim Manastırlar" başlıklı yazının çeviriyazımı yapılmıştır.

KADİM BİR MANASTIR: AZİZ SEVA MANASTIRI

KADİM MANASTIRLAR

Beşinciden on beşinci asra kadar olan müddette ulum u fünunun merkezi manastırlar olup, bunlardan bazıları pek eski vakitlerde tesis olunmuş olduğundan, içlerinden kadim ve zikıymet(kıymetli) tahrirat(yazılar) bulunur. Alimler sabır ve tahammül ile araştırarak bu edebiyat hazinelerinden haylisini meydana çıkarmışlar. 1859 senesinde Tischendorf(Τίσενδωρφ) isminde Almanyalı bir alim Sina dağında vaki Aya Katerina(Αγία Αικατερίνα) nam manastırda İncil'in Rumca el yazısını buldu. Bu el yazının Vatikan'daki olandan maada(başka) (ve)sair hep el yazılarından eski olduğu tebeyyün etmiştir(anlaşılmıştır).


Önümüzdeki tasvir bu kadim manastırlardan birinin tasviri olup, orada çok eski Rumca el yazılar olduğu rivayet olunmaktadır. Bu Aziz Seva(Αζίζ Σεβα) manastırı olup, Iudaia(Ιουδαία) çölünde inşa olunmuştur. Vaftiz edici Ioannes(Ιωαννης)   burada vaaz ederdi. Matth. g. 1. Tasvirde görünen deniz Bahr-i Lottur(Βάχρη Λώττηρ).

Angeliaforos: Kadim Manastırlar


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder