DESCARTES'İN YÖNTEMİ VE TARİHE UYARLANMASI

16. yüzyılın sonunda dünyaya gelen Rene Descartes , 17. yüzyılda ortaya koyduğu düşüncelerle Aydınlanma Dönemi için önemli bir isim olmuştu...

14 Aralık 2016 Çarşamba

PERS DÖNEMİNE AİT BAZI ESERLER

ANADOLU MEDENİYETLER MÜZESİ

Persli Erkek Başı, M.Ö. 4. Yüzyıl Sonu

Persli Erkek Başı, M.Ö. 6. Yüzyıl Sonu

Altın Stater, Pers Kralı, Büyük Darius I, M.Ö. 521-485

Gümüş Stater, Kilikia Pers Satrabı Pharnabazos, M.Ö. 379-374

Gümüş Stater, Kilikia Pers Satrabı Datames, M.Ö. 378-372

Drahmi, Karia Pers Satrabı Pixodaros, M.Ö. 340-334

Gümüş Stater, Kilikia Pers Satrabı Mazaios, M.Ö. 361-334

Gümüş Stater, Kilikia Pers Satrabı Balakros, M.Ö. 333-323

ERİMTAN ARKEOLOJİ VE SANAT MÜZESİ

Hayvan Başlı Bronz Törensel İç Kabı(Riton) Akhamenid Pers, M.Ö. 500-400 Doğu Anadolu

Akhamenid Pers saray kültürünün ürünü olan boynuz biçimli törensel içki kapları hayvan boynuzundan içki içme geleneğinden doğmuştu. Akhamenid Pers İmparatorluğu'nun yayıldığı Yakın Doğu, Anadolu ve daha sonraları Yunanistan'da altın, gümüş, bronz, pişmiş toprak ritonlar üretildi. İki kısımlı kaplarda boynuz biçimli gövde dağ keçisi, koç, boğa ya da nadiren bir insan figürü ile sonlanır. Boynuz gövdeden içki içilirken hayvan başı şeklindeki uç kısımdaki delikten içki dökülüyordu. Sergilenen bronz ritonda dağ keçisinin ağzının altında bir delik vardır.

Boya Bezemeli Çift Kulplu Matara- Akhamenid Pers/Hellenistik Dönem, M.Ö. 5-4. yüzyıl- Güneydoğu Anadolu

Pişmiş Toprak Heykelcikler- Akhamenid Pers/Hellenistik Dönem, M.Ö 5-4. Yüzyıl/Çocuk Tutan Davulcu

Pişmiş Toprak Heykelcikler- Akhamenid Pers/Hellenistik Dönem, M.Ö 5-4. Yüzyıl

Pişmiş Toprak Heykelcikler- Akhamenid Pers/Hellenistik Dönem, M.Ö 5-4. Yüzyıl

Pişmiş Toprak Heykelcikler- Akhamenid Pers/Hellenistik Dönem, M.Ö 5-4. Yüzyıl

Pişmiş Toprak Heykelcikler- Akhamenid Pers/Hellenistik Dönem, M.Ö 5-4. Yüzyıl

Pişmiş Toprak Heykelcikler- Akhamenid Pers/Hellenistik Dönem, M.Ö 5-4. Yüzyıl


Pişmiş Toprak Heykelcikler- Akhamenid Pers/Hellenistik Dönem, M.Ö 5-4. Yüzyıl


İran. I. Darius M.Ö. 550-486 Altın Darik. Sardis Darphanesinde basıldığı düşünülmektedir. Ön yüz: Zırhlı, kase tutan kral; Arka yüz: Damga.

Pers İmparatorluk sikkesinin başlangıcının Lidya'nın Cyrus the Great(Büyük Keyhüsrev) tarafından toprakları gitgide büyüyen Pers İmparatorluğu topraklarına katılması sonrası I. Darius Dönemi olduğu kabul edilmektedir. Persler bu dönemden sonra Lidya para sistemini kullanmaya başlamışlarıdır.

Darius genellikle hem altın(dareikos veya darik) hem de gümüş(sigloi ya da siglos) para basmış olması ile bilinir ancak bu sikkeler uçsuz bucaksız imparatorluğu topraklarında geçerli hale getirebilmek için Lidya yerine Babil standartlarında basmıştır. Bu cesur kararla, darikler antik dünyada güvenilir bir para şekli olarak kullanılmaya başlanmıştır. Pers Achaeminid(Ahameniş) Kralları özellikle Yunan dünyasında dost ülkelere destek sağlamak, Atina'da istikrarı sağlamak, rüşvet yolu ile dost kazanmak ve Sparta'da ahlaki ve politik sistemleri istikrarsızlaştırmak için kullanılmıştır.

Sikke üzerindeki imajın mesajı açıktır: Kral zırhlı ve tahtında, her nerede olursa olsun askeri harekata hazırdır. Antik Yakın doğu anlayışına uygun olarak elinde bir yay krişi tutar. Kirişi kendisine doğru tutması saldırganlık  ve öfke, bedeninden uzak tutması ise barışçılık ve tevazu sembolü olarak kabul edilirdi. Resimli önyüz ve delikli arka yüz kombinasyonu yasal olarak tanınmasını da kolaylaştırmış olan Lidya sikkelerinin fiziksel formuna çok benzer. Sikkeler genellikle, daha önce denenmiş ve kabul görmüş birkaç resim ve ikonografik imaja sahip olan objelere sonradan parasal değer verilmesi ile ortaya çıkarlar.
  








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder