DESCARTES'İN YÖNTEMİ VE TARİHE UYARLANMASI

16. yüzyılın sonunda dünyaya gelen Rene Descartes , 17. yüzyılda ortaya koyduğu düşüncelerle Aydınlanma Dönemi için önemli bir isim olmuştu...

16 Ekim 2021 Cumartesi

"ADIM BAŞI KAFE" DİZİSİ

 

ADIM BAŞI KAFE

Leyla ile Mecnun dizisinin yayınlanması ile Exxen platformuna üye olmaya karar verdim, reklamlı paketi 9.99 TL ile üye oldum. Leyla ile Mecnun, Konuşanlar, Stand-up Evreni, Tolgshow ve Şeref Bey dizisinden dolayı verdiğim paradan üzüntü duymuyorum. Leyla ile Mecnun tek başına yeter zaten... 

Bu izlediğim program ve dizilere "Adım Başı Kafe" dizisini de dahil etmem gerek. Kısa süresi ile mini dizi diyebiliriz; ilk sezonu 10 bölüm olarak yayınlanmış ve 10. bölümden ikinci sezonun da planlandığı anlaşılmaktadır. 

Üniversite zamanı geyiğine bir kitap kafe hayali kurmuşluğumuz var. Belki ileride yeniden gündeme gelir ama Adım Başı Kafe'deki gibi karakterle olmaz. 

Yönetmenliğini Selçuk Aydemir'in yaptığı Adım Başı Kafe dizisinin oyuncuları Emrah Kaman, Zeynep Çamcı, Burak Serdar Şanal, Şenay Gürler, Burak Satıbol tatlı bir ekip oluşturmuşlar. Sinan, Merve ve Emre karakterleri iş dünyasında tutunamadıkları için kendi işlerinin patronu olmak isteyen üç hayalperesttir. Fakat birbirlerini her koşulda desteklemeyi başarırlar. Bir kafe açma hayali ile yola çıkan ekip, daha başlangıçta aksiliklerle karşılaşırlar. Daha doğrusu bir dizi salaklık yaparlar ama sonunda kafeyi açmayı başarırlar. Kafeye nasıl müşteri çekeceklerini bilmedikleri için başta tökezleseler de mekan müşteri çekmeyi başarır. Müşteri ile olan ilişkilerinin nasıl olacağını öğrenmeye çalışırlar. Ve tabi mekanın bulunduğu mahalledeki ev sakinleri ile ilişkilerini yoluna koymaya çalışırlar. Bu yaşanan tüm olaylar ve ekibin çabası her bölümde ayrı ayrı işlenir. Mekana haraç isteyen birileri dadanır, kahve makineleri bozulur, her konu bir maceraya dönüşür; tatlı olaylar yaşanır. Son iki bölüm Covid-19 salgınının kafeler üzerindeki etkisini ortaya koyması açısından ayrıca dikkat çekici. 

Muhtemelen gerçek kafe sahibi olan dört kişi, bölüm başı veya sonlarında kendi deneyimlerini birkaç sözle anlatır ve farklı kafe işletmenin yollarının olduğunu izleyiciye birebir aktarırlar. Kafe açmak, kafe işletmek, insanları idare etmek konusunda deneyim sağlayabilecek bir dizi olarak sizi bekliyor. Kafe açmayı mı düşünüyorsunuz, bu diziyi izleyip kararınızı yeniden gözden geçirmek isteyebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder