DESCARTES'İN YÖNTEMİ VE TARİHE UYARLANMASI

16. yüzyılın sonunda dünyaya gelen Rene Descartes , 17. yüzyılda ortaya koyduğu düşüncelerle Aydınlanma Dönemi için önemli bir isim olmuştu...

9 Mayıs 2019 Perşembe

PİRE SATMIŞ MEĞER

Pire Satmış Meğer


Bi taşımlık görünmüştüm
Ee neden söylemedin dedi!
Ben nerden bilebilirdim ki,
Herkes yazıyor sanıyordum...
Yoksa nasıl tuş olmaya direnebilinirdiki?

İlkokulda sıra arkadaşım sarılıp,
Başını başıma koymuştu.
Pire satmış meğer!
Ben onunla annesini görene kadar anlamamıştım!
O kaldırabilirmiş !
Benim ayıklanmam uzun sürmüştü!

Hep bana "sen de yaşa anlarsın" dediler
Yarı beddua, yarı bilgelik sattılar...
Yaşadım ve anladım
Ve bu büsbütün beter!
Terhisime erkendi, koysuz bi okyanusa kondum...
Ellerimi neden erken bıraktın, hiç anlamadım!

Bir markette kaybetseydin bari!
Kalabalık bir düğün alayı
Biz birbirimizi görüyor üstelik hüzünle bakıyoruz
Ve hiç sarılmadan yaş (...Anmadan) alıyoruz
Bunu hiç anlamadım işte.
"Aciz dişilik" atıfına, sevmiyorum süsü!
Yine de Kuaföre uğruyorum ;
Saçlarımda elin seni hayal ediyorum...

Yaşanmayanı tahayyül zor
Olan hakkı sanır!
Erken geldi diye ağası
Şehrin sabı zanneder!

Yaşattıkça anlayacağım!
Gene de o kalabalık içinde dur!
Gitme bi yere...
Büyük laflarım soracak hesabım yok.
Yazıp teskin olunur.
Beklentim geçti.
...loglar o konuda halt ediyor!
Dedikleri gibi manyak olunmuyor.
Sadece çok sıcak olamıyorsun!
Kucakladıkça yavrumu
Aklıma geleceksin.
Ama gitme kal görmesen de bak...

Şair: Hatice Güleç 
Kaynak: https://www.portakalp.com/1206-pire-satmis-meger

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder